Dragon Games Sorozat Dragon Games List Játéktesztek Játékismertetők Jeanne d'Arc DMNemo's Bug Borzalmas Keresztény Játékok Videóvágások Jéghercegnő Gitáros Videók Segítők Gy.I.K Elérhetőségek

DMNemo's Studio

Minden, amit a sárkányos játékokról tudni kell, és más egyéb érdekességek..

Címkék

& (1) blade (1) bug (1) catechumen (1) darc (1) dmnemo (1) drakan (1) gyík (1) ismertetők (1) jeanne (1) mount (1) Címkefelhő

Ismertető a sárkányirányítós játékokról

2012.01.29. 16:19 - DMNemo

Címkék: ismertetők

Dragon Rage (PS2)
 
  A Dragon Rage az első olyan játékok közé tartozik, melynek a fejlesztője és kiadója egy cég kezében öszpontosult, a 2003-ban megszűnt 3DO-éban.
  A program eredeti neve Dragon Wars of Might and Magic volt, de a Might ang Magic-széria miatt változtatni kellett rajta. A történet egyszerű, az orkok célja az összes sárkány kiirtása a világon, de Cael Cyndar, a sárkányunk még időben észhez tér fogságából, és minden erejét annak szenteli, hogy elpusztítsa az orkokat, így megmentve saját faját a pusztulástól. Segítségünkre lesz egy kis tündér is, kit az orkok kezei közül szabadítunk ki. A kis cserfeske rekedt hangján pedig a segítségünket kéri a varázsvilág misztikus lényeinek megóvása érdekében.
  Cael-el gemek formájában különféle képességeket birtokolhatunk: villámot szorhatunk, tűzzel lephetjük be az eget, méreggel üldözhetjük el a katonákat, és még sok más természeti erő birtokában juthatunk. Ragadozó fajtánk lévén teheneket, esetleg az íjászokat, parasztembereket falhatunk fel kedvünkre. Plusz még méretes sziklákat dobálhatunk az ellenséges tornyokra.
  A játék összesen 14 misszióból áll, 2 nap alatt kipörgethető. Különböző kombókkal remek hátraszaltókat, és kecses siklásokat produkálhatunk. Az Eragon és a Reign of Fire technikai elődjeként fogható fel a Dragon Rage.
 
Reign of Fire - A tűz birodalma 2020 (PS2)
 
  A sárkány és az ember harcát modern környezetben rekonstruáló játék.
2002-ben jelent meg, a BAM! nevű játéktervező cég munkája (a Savage Skies PS2 játék kiadója). Sok sikert nem aratot, sőt elég nehéz megszerezni, mégis a fanok jobban kedvelik magát a játékot, mint a filmet.
  A játék két részre oszlik: ember- és sárkányküldetésekre. Először a human küldetéseket kell elvégeznünk, amik nem túl izgalmasak, utánna jöhet a sárkányunkkal való repülés. Minden normál méretű és annál kissebb sárkányok nőstények, a legnagyobb pedig a hím, aki gyakran beszáll akciózni az emberek irtásában, sokszor kell majd védelmeznünk. 
A repülés során nem tudunk a levegőben megállni, de meg tudunk fordulni egy hátraszaltóval, mint a Dragon Rage-ben.
  A tűzerő hatásos mindkét félnél: az emberek is meg tudják ölni a sárkányokat pár percen belül kb.4-5 jól becélzott lövedékkel. A tankkocsik lassan haladnak, így a human küldetéseknél elkerülhetetlen, hogy meg ne süljünk, ezért célszerű az előttünk lévő harckocsit tolnunk, vagy előre haladnunk, hogy megtisztítsuk a terepet. Ne haladjunk túlságosan előre, mert az a csapat elhagyásának minősül, és elbukjuk a küldetés.
  Összegezve elmondható róla, hogy egy kalandos játék, és némi nehézség is rejlik a küldetésekben, az pedig igazán nagy feladat, hogy spóroljunk az életünkkel. :D
 
Savage Skies (PS2)
 
  A Reign of Fire-t megelőzve a BAM! kiadta a Savage Skies nevű PS2-es játékát 2002-ben. Fejlesztő cég az iRock Interactive, műfaja Combat szimulátor. 
 A játék nem aratott nagy sikert, több okból is: pár zene van a játékban, mik folyton ismétlődnek (Ozzy Osbourne: Crazy Train, Paranoid); idegesítőek a küldetések és időre mennek, a grafika ocsmány, az ellenfelek pofátlanul távolról hátba tudnak lőni. Na de ne legyünk ennyire pesszimisták, vannak jó dolgok is benne: több lénnyel lehetünk, a grifftől a pegazuson át a sárkányokig; 3 erősségi szint van, mikhez más-más questek tartoznak; van tutorial pálya; sok sárkányos játékkal ellentétben le lehet szálni a talajra, de a szárazföldi közlekedésünk nevetségesen lassú.
  A történet alakulása attól függ, hogy a nehezségi szint közül melyiket választjuk: állhatunk a királyság oldalán, vagy szembeszállhatunk vele.
  A játék eredeti neve Ozzy Black Skies lett volna, de az iRock nem akarta a játékot az énekes alá tudni. Ajánlom mindenkinek, aki szereti Ozzy-t! :D
 
Panzer Dragoon (PC)
 
  Sokan azt hitték, hogy már a sárkányos játékok listája teli van a Drakannal és a jól ismert Drakengard szériával. Tévedés! Nemrégiben egy francia játékkommentár, Hooper mutatta be ezt a játékot a nagyközönségnek, felélesztve hamvából a jól ismert kék páncélos sárkány kalandjait. 
  A Team Andromeda híres munkáját a SEGA szponzorálta, PS2-re pedig a Land Ho cég adta ki 1995-ben. Elsődleges platformja a Sega Saturn gép volt, de PC-re is kiadták a hírnév növelése érdekében. Műfaja a RAIL SHOOTER, vagyis a becélzós, kijelölős lövöldözés. A jól megtervezett célkeresztes lézeröldöklés alapjául szolgált a Drakengardnak, hisz részben az is ezen a műfajon alapszik: automatikusan repül előre a sárkány, többszöri tüzelésre vagyunk képesek az ellenség kijelölésével, mitől látványos, tűzijátékszerű lövedékek produkálhatunk. Valószínű, hogy a Square Enix a Sega Panzer Dragoonjából merítette az ötletet. 
  A történet egyszerű és átlátható: időszámításunk után vagyunk, a modern gépes világban, hol egy fiú, név szerint Kiel Fluge (az amerikai verzióban névtelen) őrjáratozik az ellenséges területen. Csakhamar meg is támadja őt egy robot, de ekkor felbukkan a híres páncélos kék sárkány, ki a ronda fekete sárkányt üldözi, az akció közben a robotra ráesik egy kődarab, így a főhősünk megmenekül. Kiel a szirten nézi végig a csatát, mi a kék sárkány lovasának halálával zárul.
  A lovas utolsó erejével Kiel-t bízza meg a feladattal, hogy ölje meg a fekete sárkányt a kék panzer dragoonjának a segítségével.
Így jutottunk hozzá a jószághoz, kivel 7 epizódig kalandozhatunk és gyilkolhatjuk a jövő modern technikai vívmányait. :D 
 
Drakan: Order of the Flame (PC)
 
  Az 1998-as E3  game-kiállításon még a kezdetleges verzió kissé rozzant volt, de a további fejlesztéseknek köszönhetően, 3D-s játék-kategóriában vezetett, ezzel lekörözve a Prince of Persia 3D-t, a Shadow Man-t, s teljesen legyalázta a Tomb Raider-t. :D
  A Drakan szériát tartom a világ legjobban kialakított sárkányos játékának, bár ha Arokh több trükköt tudott volna, akkor még a hírhedt Drakengardot is lekörözné, de sebaj. Az Order of the Flame volt az első igazi, Windows PC sárkányszimulátor, utoljára C-64-en jelent meg sárkányszimulátor Dragon Strike néven, vagyis hosszú évek óta újra módunkban áll a sárkányirányítás. Bár a játék jellegében a Tomb Raider sorozatra hasonlít, az irányítást mégis a Heretic II-ből vehették át a készítők. Ez sokaknak jó hír, hiszen az irányítás így gyakorlatilag megegyezik egy TPS (külső nézetes szimulátor) irányításával. Arokh irányítása egyszerű és könnyen elsajátítható, gyakorlatilag úgy kezelhetjük a sárkányt mintha a levegőben úsznánk. A fejlesztő cég az amerikai Surreal Software, a The Suffering és a Lord of the Rings: Fellowship of the Ring játék megalkotói, a kiadó pedig a hóbagoly emblémájú angol Psygnosis, kinek sok super nintendo-s játékot köszönhetünk. 
  A játék története a híres falusi lányról, Rynn-ról és a vele szövetséget kötő Arokh sárkány kalandjairól szól. Egy messzi-messzi világba kapunk betekintést, melynek egén két hold ragyog, ha a játék elején feltekintünk az égre. Főhősnőnk öccsét, Delon-t elrabolják az orkok, s a falut felgyújtják. Az egyetlen útmutatót Atimar, a falu papja adja a halála előtt, mely a leendő sárkányunk, Arokh barlangjához  vezet. Arokh scroll-ját (lélekkristály) kell megkeresnünk először, mellyel a kövé dermedt Arokhot felélesszük (persze erre a házikedvenc jól megszidalmaz minket, hogy miért zargatjuk őt). Végülis kialakul a szövetség, s nem csak az orkok lesznek az ellenfeleink, hanem a jól megnőtt pengesárkányok és a denevérsárkányok is, de sok segítőnk lesz, kik közelebb visznek a cél felé, Delon megtalálásához.
  A Drakan gyakorlatilag két játék egyben. A szabadban és a tágasabb helyeken a sárkánnyal közlekedhetünk, ellenfeleink ilyenkor általában más sárkányok, de a földön mászkáló egyéb ellenfeleket is megsütögethetjük. Arokh többféle lövedéket is tud köpni, ráadásul mindegyiket kétféle módon használhatjuk. Az arzenálunk a játék folyamán szép lassan bővül, a fontosabb ellenfelek leküzdése után megjelenik egy mágikus kőgyűrű amelybe berepülve sárkányunk újabb képességgel gazdagodik.
  A játék másik része, amikor Rynnt irányítjuk az olyan szűk barlangokban és épületekben, ahova Arokh nem fér be. Fő fegyverünk ekkor általában valamilyen kard vagy íj. Kardból, buzogányból és harci szekercéből sokféle található a játékban, közös jellemzőjük, hogy a használatban állapotuk romlik. Javítani nem lehet, így egy idő után kénytelenek vagyunk újat szerezni, szerencsére ez nem probléma, mert jó sokfélét találhatunk a játékban és van néhány elpusztíthatatlan fegyver is. Egyes kézifegyverek ezen kívül korlátozott számú mágikus töltettel rendelkeznek, amelyekkel "lőhetünk" az ellenfelekre. Van néhány mágikus fegyver is, sajnos ezek használata elég körülményes, mert a fegyverekhez nincs és nem is rendelhető billentyű, egyenként kell rajtuk végiglapozni. Rynn különböző páncélokat is viselhet, ezeket legtöbbször hullákról kell leszednünk. Maga a harc jól van megvalósítva, Rynn inkább a fürgeségben jeleskedik, ellenfeleink többségét simán körbe tudja szaladni. Kétféle taktikával érdemes harcolni: támadás-visszavonulás vagy körbefutás az ellenfél körül. Ha már itt tartunk, essen szó az ellenfelekről is.
  A szörnyek pókok, óriások, sárkányok, goblinok és mások, az összes poént nem akarom lelőni. Ezek mindegyike részletesen van megrajzolva a mozgásuk, hangjuk is meggyőző. Aki ügyes az egyes szörnyeknek lemetélheti különböző végtagjait is, nagy előny ha az ellenfelet megfosztjuk fegyverforgató karjától. Kár hogy a vége felé az amputálható szörnyeket páncélos harcosok váltják fel és ezeket csak megölni lehet. A helyszín általában egy magas hegyek által övezett kanyon vagy medence amelyen belül teljesen szabadon közlekedhetünk. Sok helyen találhatunk bejáratokat labiRynntusokba, barlangokba; ide általában Arokh nélkül kell bemennünk. Más játékok zárt folyosói és klausztrofóbiás lyukai után jó egy kicsit szabadabban kalandozni.
  A pályák grafikája elég változatos, különösen jók az időjárás-effektusok. Sajnos a külső helyszínek elég kicsik, bármelyik bejárható röpke percek alatt. 
A belső helyszíneken a harc mellett gyakran találkozunk különféle rejtvényekkel. Néhány kivételtől eltekintve ezek elég egyértelműek és viszonylag könnyen megoldhatóak. A rejtvények mellett csapdákkal és más ügyességet kívánó feladatokkal is találkozunk, szerencsére ezek nem megoldhatatlanok mint a Tomb Raider III-ban. 
A játék grafikája, ha nem is világbajnok, de azért szép. A textúrák időnként lehetnének jobbak és a "köd" is lehetne kisebb. Az Unreal után végre ismét igazi fákkal találkozhatunk és az időjárás is szuper. A sárkány fantasztikusan jól van megrajzolva a repülés külön élmény. 
 A Drakan egy élvezhető, izgalmas akciójáték kaland elemekkel. A sárkányharc, a fantasy helyszínek és a történet egyedivé varázsolják a játékot.
 

A bejegyzés trackback címe:

http://dmnemo.blog.hu/api/trackback/id/tr393969136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

| DMNemo 2013 |